Бележник
Покажи повече Добавете
Бележник Покажи повече
  • За да потърсим вместо вас
  • Обадете се безплатно на
0800 155 33

Очаквани комисионни от брокер по градове в България

A A A

Очаквани комисионни от брокер по градове в България

Продажбата на имот, както и отдаването под наем невинаги са лесна крачка. Заради това, ако човек иска да отдаде или продаде имуществото си бързо и изгодно, е добре да работи с консултант по недвижими имоти. Брокерите са хората, които най-добре познават пазара и знаят във всеки един момент за колко пари и при какви условия може да се продаде или отдаде под наем даден имот. Работата на брокерите обаче има своята цена. Професионалистите в бранша работят с комисионни. В някои случаи те са различни за отделните типове имоти, като се определят освен от вида на недвижимото имущество, и от местоположението. Например, ако една агенция работи с определена комисионна за територията на град София, е много вероятно комисионната да бъде различна за имот извън столицата.

Как се определя комисионната на брокер

Комисионната на брокерите обикновено е процент от цената на имота, когато става въпрос за продажба. В случай, че говорим за наем, клиентът плаща част от сумата за месечния наем на съответното недвижимо имущество. Дължимата от клиента сума се посочва в договор с брокера или агенцията за недвижими имоти.

Всяка компания за недвижими имоти определя според своя вътрешна политика с каква комисионна да работят нейните консултанти. Обикновено зависи от големината на агенцията и градът, в който оперира. Много от компаниите в по-малките градове работят с по-ниска комисионна.  Политиката на фирмите може да включва определяне на различни комисионни за някои клиенти – например преференциални цени за специални условия или за постоянни клиенти, които продават или купуват имоти. Всичко зависи от конкретния случай, имот, град, а понякога и клиент. Заради това не може да се даде точна стойност, с която работят различните брокери. 

Какво включва комисионната на брокера

Много от хората се чудят защо брокерите искат определен процент от цената на техния имот. Но работата на консултантите е много специфична, включва сериозен ангажимент, инвестиция на време, лични средства, изготвяне на концепция за продажба или отдаване на определен имот и т.н. Всичко това струва пари и се заплаща чак при реализиране на дадена сделка. 

В брокерската комисионна влизат всички услуги по продажбата на имота ви. А когато става въпрос за наем – по отдаването под наем. Всяка агенция предлага различни услуги на своите клиенти, макар и на пръв поглед да изглежда, че брокерите правят едно и също нещо. Някои компании разполагат с голяма база данни на клиенти, широка мрежа от консултанти в различни точки на страната, инвестират в маркетинг, правят безплатен пазарен анализ, влизат в ролята на фотографи, които снимат имота, превръщат се в посредници за банков заем, организират срещи с юристи и т.н. Процедурата по продажба или отдаване под наем на имот е сложна и истинските професионалисти, каквито са консултантите от една от най-големите компании за недвижими имоти у нас – АДРЕС, добре знаят какво трябва да направят за клиентите си и работата им включва широка гама от услуги.

Какво включва комисионната на консултантите от АДРЕС

Професионалистите от АДРЕС Недвижими имоти включват много различни услуги за своите клиенти, които се заплащат под формата на комисионна при сключване на сделката. Ако изберете да работите с консултантите от най-голямата агенция за недвижими имоти в България, вие ще използвате най-широката клиентска база – всяка седмица в компанията се регистрират над 500 купувача, фирмата работи в 27 града с 57 офиса и над 500 професионално обучени брокера. Всеки брокер представя имота, с който работи, на пазара, като внимателно преценява как да рекламира имота, така че да достигне до най-правилните потенциални клиенти.

Брокерите от АДРЕС консултират клиентите си относно реалната пазарна цена на всеки един имот, или наемната цена, когато става въпрос за наем. За да бъдат добре подготвени и запознати клиентите със ситуацията на пазара и да преценят какви действия да предприемат, професионалистите изготвят за тях безплатен анализ. Той включва информация за целия пазар в района, в който се намира имота и прогнози за развитието. През целия период на продажба/отдаване под наем консултантите дават обратна връзка на собствениците за реакциите на потенциалните клиенти, както и информация за подобни сделки в района, в който се намира имота им.

Компанията работи със собствен кол център, така че всяко обаждане от потенциален клиент за определен имот се приема и няма опасност телефоните да бъдат заети. Това гарантира, че няма да бъде пропуснат нито един клиент, който проявява интерес към даден имот или иска да продаде/отдаде под наем свое недвижимо имущество.

Ако вие искате да отдавате или продавате имот с услугите на АДРЕС Недвижими имоти, то трябва да посетите един от офисите на компанията, да регистрирате имота си чрез опцията „Пусни обява“ на сайта или да се обадите на телефон 0800 155 33. Веднага щом заявите намерението си да пуснете на пазара своя собственост или дадете информация, че търсите имот, опитен консултант ще се свърже с вас за да се разберете за всички детайли.

Всички огледи на имоти се организират и водят от брокера. Той е човека, който знае как да комуникира и със собствениците, и с потенциалните купувачи и наематели, така че сделката да се реализира успешно.

В случай, че се нуждаете от кредитиране, ще получите професионални съвети от кредитен център за най-изгодните условия по кредити, подходящи за финансиране на имотна сделката.

АДРЕС Недвижими имоти е първата компания в България, която разполага със собствен юридически отдел. В него работят изключително подготвени специалисти, които могат да решат и най-сложните имотни казуси. Всеки клиент получава консултация с юристите, които съдействат за документите, свързани с продажбата. Юристите се грижат и за подписването на предварителен договор за продажба.

А когато се стигне до финализиране на сделката, консултантите организират среща с опитни нотариуси за подписване на окончателния договор.

Кога се плаща комисионната

Цялата работа на брокера около продажбата или отдаването под наем на даден имот има определена цена и тя е комисионната, която всеки клиент плаща. Независимо с коя агенция работите, вие дължите определена сума, след успешна реализация на сделката.

Съветът на професионалистите е да не сравнявате контретната комисионна, която се начислява от различните агенции, а да вземете под внимание услугите, които влизат в работата на брокера. Колкото повече неща прави брокера за вас като клиенти, толкова по-голяма е вероятността имотът ви да се продаде или отдаде под наем бързо и за възможно най-високата цена.
Когато смятате колко пари ще ви излезе професионалната работа на брокера, не забравяйте да вземете под внимание цялата му работа по продажбата/отдаването на имота ви – от първоначалната консултация, през професионалното заснемане, изготвянето на пазарен анализ, организирането на огледи, рекламата на имота, юридическата консултация, подписването на предварителен договор, срещата при нотариус за окончателно изповядване на сделката.
 

Здравейте,
Моят АДРЕС ви помага да търсите имоти бързо и лесно:

Само на присъединилите се към „Моят АДРЕС” се ангажираме да изпращаме актуална информация и добри съвети, които ви помагат да сключите изгодна сделка. Не пропускайте тази полезна възможност, регистрирайте се сега!

Оставете това за друг път

Success
Браво! Успешно се присъединихте към Моят АДРЕС.
На посочения email бе изпратено писмо. За да активираме регистрацията ви е необходимо да кликнете на линка в това писмо. Благодарим ви!

Ние се ангажираме да предоставим на клиентите си добри съвети, които ще им помогнат да сключат изгодната за тях сделка.

Отказвам се


Паролата е изпратена на
посочения email адрес.