0888 11 22 00

JOBS in BG: Какво е да работиш като…“ с „Адрес“ и Economy.bg

Мариела Попова – брокер
01 август 2022

„Адрес недвижими имоти“ споделя историите на успешните си консултанти в „JOBS in BG: Какво е да работиш като…“ на авторитетното издание за бизнес, икономика и мениджмънт Economy.bg. 

Какво е да работиш като Старши консултант на недвижими имоти и то с основен фокус върху работата с купувачи? За професията и възможностите разказва Мариела Попова – брокер с над 5-годишен опит и Шампион на „АДРЕС недвижими имоти“ за 2021. Тя споделя повече за работата си и възможностите за развитие в компанията. Какво прави, какви умения и качества са необходими, как поддържа квалификацията си и кои са най-големите заблуди за брокерската професия – всичко това е описано в интервюто ѝ в характерния за Мариела стил.

 
Началото на кариерата

Кариерата ми като консултант по недвижими имоти започн на шега! Търсех нещо „неангажиращо“, с което да се изхранвам, докато се възстановявам от операция, а мечтата ми по това време беше да се занимавам с авиация. Хората са казали обаче, че „съдбата си знае работата“. Започнах в АДРЕС недвижими имоти с идеята за краткосрочна работа, но намерих призванието си! Бързо разбрах, че точно в това направление искам да градя кариера и бях убедена, че ще бъда добра!

Кога започна работа в АДРЕС и какви бяха първите предизвикателства?

Професионалният ми път в АДРЕС започна през 2017. Като всяко ново начало, беше трудно, защото аз съм перфекционист по природа и исках да изградя постоянен, силен и различен личен бранд, който да се отличава от масовия. 
Така започнах и специализацията по обслужване на страна „КУПУВА“, или иначе казано – фокусирах се върху купувачите. Този сегмент е често пренебрегван, защото изисква повече време и търпение. Започвайки работа с даден клиент, ти вземаш главна роля в реализирането на неговата мечта за собствен дом, а това е голяма отговорност! Трябва много добре да разбереш потребностите му, да намериш най-подходящите оферти, да подредиш „обиколката“ правилно, да отговориш на всичките му въпроси и да имаш готови решения за евентуалните проблеми, които могат да възникнат. А всичко това е възможно, когато намериш баланса между опит, желание и мотивация! 
Благодарение на страхотния екип от колеги и разбира се, на моя мениджър - Валентина Милева, успях да израсна не само като брокер, а и като човек. Сигурна съм, че ще имам възможност да разгърна потенциала си именно тук, да продължа да се развивам в компанията и да достигна нови върхове в кариерата си! 

Какви са основните ти отговорности на тази позиция?

Най-важното нещо в тази професия е да накараш клиента да се довери точно на теб, да успееш да изпъкнеш и да му докажеш с действията си, че работейки с теб, той е направил правилния избор. Когато започвам работа с нов купувач, инвестирам много време в предварителна подготовка за района, предлагането, реализираните сделки, кредитирането, оценките и т.н. След това изготвям подробен план за действие (стъпки за предлагане, огледи, маркетинг, реклама, комуникация) и давам обратна връзка на клиента си за всичко, което правя. Той ме наема, за да предоставя професионално посредничество по сделката и съм длъжна да направя всичко възможно да се сключи най-добрата такава. 

По какви проекти работиш и с кои колеги (отдели) комуникираш най-често?

Един от плюсовете на това да бъдеш брокер на недвижими имоти е, че ежедневието ти е доста динамично и всеки ден носи нови предизвикателства, запознанства и приятелства. Всеки ден се свързвам с клиентите си, за да обсъдим проведените огледи, потенциални сделки или последващите ни действия. Често се случва да останем близки приятели след реализирането на сделката и точно те стават най-добрата ми реклама! 
Да си комуникативен е едно от най-важните качества в тази професия, защото 98% от нейното практикуване преминава в разговори. За да бъда максимално подготвена, провеждам ежедневни разговори с колегите си от агентските компании в холдинга „Реалто груп“, както и извън него, обсъждаме предстоящи оферти и търсения, новостите на пазара, помагаме си. Също така водя редовна комуникация с кредитни консултанти, банкови служители, нотариални кантори, адвокатски дружества, оценителски фирми, дори се налага да говоря с майстори, интериорни дизайнери, архитекти и роднини на клиентите! :)

Как типично протича един работен ден?

Никога не съм била фен на ранното ставане, а и доста често ми се налага да работя до 20-21 ч. Затова моят типичен работен ден започва към 10:00 ч. с чаша кафе и проверка на новите оферти за деня. Връщам отговор на получените имейли и запитвания и излизам по определените задачи. 
Както вече споменах, ежедневието ми е доста динамично и се променя спрямо графиците на колеги и клиенти. Обикновено през деня използвам времето да се информирам за предлагането и търсенето, да наредя програмата за следващия ден, да подготвя документацията за предстоящите събития и да проведа разговори с партньорите по сделката, а след 18 ч., когато клиентите приключат работния си ден, започваме с огледите и срещите, които сме наредили в графика си. В един успешен и пълноценен брокерски ден има проведени минимум 50 разговора, 2 срещи и 5 огледа с клиенти, изминати са поне 40-50 км из софийските улици. :)  

Какви умения и качества са необходими за тази професия?

Един професионалист в сферата на недвижимите имоти знае, че професията ни не е никак лесна! Много често тя изисква компетентност в много различни направления! Брокерът е не само консултант по сключването на сделка с имот, той е също медиатор, психолог, анализатор, личен асистент, шофьор, екскурзовод, дипломат, юрист, кредитен консултант, интериорен дизайнер, архитект, слушател, приятел… Много често клиентите ни разчитат за съвет и съдействие във всеки аспект от гореизброените! Все пак ние се стараем да направим най-добрата сделка за клиентите си, те да останат доволни и да ни препоръчват на всичките си познати. 
Преди всичко един брокер трябва да уважава себе си, времето си и това на клиентите си! В днешното забързано ежедневие никой не желае да се размотава безцелно из градските улици, без ясна и конкретна цел (и правилен подбор от оферти). 
Други важни качества на успешния брокер са информираността (познаването на пазара и тенденциите), искреността, моралните ценности и мотивацията. Той трябва да има отлични комуникационни умения, да успява да обясни правилно и най–вече да умее да слуша и разбира потребностите на клиента. 
Вярвам, че клиентите, които избират мен, са усетили моята ангажираност, лоялност и съпричастност. Не искам да мислят за мен като за поредния брокер, получил възнаграждение от тях, а като за добър познат/приятел, помогнал им да намерят своя нов дом! 

Как поддържаш знанията и квалификацията си?

Отговорът тук е очевиден: ЕЖЕДНЕВНО информиране за пазара, предложенията, търсенията, сделките, лихвите, таксите и т.н. Всеки успешен брокер има познания, които не спира да надгражда спрямо промените в държавата и света. 
За мен е важно също да не спирам да се развивам и личностно. Правя го чрез участие в регулярни обучения и семинари, четене на книги, гледане на филми и видеа. Например в момента посещавам онлайн курс по психология и медиация, чиито техники вече прилагам в работата си. 

Какви са възможностите за развитие?

Възможностите за финансово развитие в нашата професия са безгранични, зависят изцяло от нас самите и са пряко обвързани с нашата мотивация и желание! 
Освен това изграждането на собствен и разпознаваем бранд (име) в рамките на компанията дава възможността за създаване на собствен бизнес екип от брокери и асистенти, с които да се обслужва по-голям обем от клиенти. По този начин може да се предадат опит и знания и да се изгради екип от нови професионалисти. 

Кои са най-големите заблуди за тази професия?

Най–големите заблуди включват, но не се ограничават до фразите, които чуваме: 
>  Брокерите не вършат нищо, само прибират „една торба с пари“. 
>  Брокерите надуват цените на имотите. 
>  Всички брокери лъжат. 
>  Балонът ще се спука. 
>  Най–евтиното е най–добрата алтернатива. 
>  Да си брокер е лесно. 
Ако сред аудиторията ви има хора, които вярват в гореизброените, нека ми се обадят. Предлагам безплатна консултация и разговор с мен, за да се запознаем, да споделим мнение и опит и да разкажа защо всичките тези твърдения спадат в графата „митове и легенди“. 

Какви са хобитата ти и какво обичаш да правиш след края на работния ден?

Първото нещо, което правя след приключване на работния ден, е да изключа звука на телефоните си! Все пак след пълноценен работен ден смятам, че е редно да има пълноценна почивка! Сега е моментът да благодаря на близките си, че не ми се сърдят, когато не им отговарям или връщам обаждане с дни!
Моята рецепта за пълноценен „релакс“ включва забавления с любимите ми хора, тренировки, четене на книга или гледане на филм, игри с кучетата ми и време за мен, включващо разкрасителни процедури, шопинг и най–често решаване на СУДОКУ на терасата със свежа напитка в ръка!  


Цялото интервю четете тук: JOBS in BG: Какво е да работиш като Старши Консултант по недвижими имоти в АДРЕС? - Economy.bg


Разгледайте профила и актуалните свободни позиции за работа и стаж в „Адрес недвижими имоти“ ТУК: JOBS.BG - Профил - АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ АД
 

Продай имота си за 48 часа