Какъв шеф бихте искали да имате, ако можеше да избирате? Доказано е, че човек работи по-добре, с по-голяма мотивация и креативност, ако харесва прекия си ръководител. Добрият мениджър се оказва по-важен и от заплатата по данни на различни статистики и запитвания през годините!
Идеалният шеф за всеки е различен. И все пак има някои характеристики, които са общовалидни и правят един мениджър харесван и уважаван.
Скорошно изследване на Dale Carnegie Training, базирано на отговорите на 3300 служители на пълен работен ден, разкри какво отношение и качества служителите биха искали да открият у своя шеф. А именно:
75 % от участницит ев проучването искат мениджърът им да следи работата им, да оценява труда им и да ги поощрява за успехите.
Мотивацията на един служител се засилва, когато той има шанс да се развива. И то не само вертикално в кариерната стълбица, а и като натрупва нови знания и умения. 80% от запитаните твърдят, че биха искали да бъдат стимулирани от ръководителите си в тази насока.
Нерядко хората на ръководни позиции си "измиват ръцете" с персонала при грешка. Ето защо за обикновения служител е важно да има отговорен шеф, който си признава личните грешки и не вини останалите за тях.
Повече от 70 % от служителите смятат, че е важно техният ръководител да забелязва напредъка им и съответно да го отразява под някаква форма - парична или морална.
Хората не са безгрешни и според участниците в проучването е много важно човек да има шанс да поправи грешката си. 60 % от анкетираните смятат, че идеалният шеф ще им да де тази възможност, вместо да ги санкционира грубо или да гу изложи публично.
Данните в проучването показват още , че 88 % от служителите ценят шефове, които умеят да ги изслушват. Реално това правят едва 60 % от мениджърите.
"Служителите са по-доволни от работата си и са по-склонни да останат на нея, ако шефовете им са честни, надеждни и имат склонни ценности и визия", коментира Джо Харт, изпълнителен директор на Dale Carnegie Training.
В Адрес напълно подкрепяме това твърдение и се интересуваме от мнението на нашите служители за техните мениджъри. Гордо можем да кажем, че на ръководни позиции има адекватни и компетентни хора, които притежават човечност и са харесвани, уважавани и ценени от своите консултанти. Ето защо те не спират да ги хвалят публично. Можете да научите какво мислят брокерите в Адрес за своите мениджъри като харесате страницата ни във Фейсбук Твоят нов работен АДРЕС.
А ако искате да работите за "идеалния шеф" , пуснете CV-то си ТУК