Няма бизнес, който да не е зависим от броя и щедростта на клиентите. А да ги спечелиш, задържиш и направиш щастливи е едно от най-трудните неща в професионален план. Причината е, че хората са различни, имат индивидуални потребности, които се променят постоянно.
В бизнеса с недвижими имоти щастието на клиентът е на първо място. Ето защо добрите консултанти влагат много усилия и енергия, за да спечелят доверието и дори приятелството на хората, чиито домове купуват и продават. Как се постига това?
Не, не издавате тайните си и ноу-хау на всеки срещнат, а обърнете подобаващо внимание на клиента си, когато ви се обади с въпрос. Не си мерете минутите и не пресмятайте наум какво ще му струва всяка допълнителна дума. Покажете му, че оценявате предложенията му и го консултирайте дори да не е наложително. Той ще го оцени и ще се почувства наистина важен.
Изключително важно за консултантите недвижими имоти е тяхната гъвкавост. Много от клиентите ви работят от 9 до 18, което означава, че вие ще работите с тях вечер, уикенда или дори по празници. Добрият брокер няма работно време, той винаги е наличен!
Много клиенти не са свикнали да работят с брокери и не знаят каква информация да ви дадат. Питайте смело! Въпросите ще създадат впечатление, че сте компетентен и подготвен.
За да бъде доволен, клиентът трябва да е час по всяко време какво се случва с неговата оферта или търсене. Не чакайте той да ви позвъни, а го дръжте в течение дори с най-малкия напредък. Така ще спечелите доверието му, а и той ще види, че наистина инвестирате време и сте отдадени на това да му намерите/продадете имота.
Един от критериите за коректност е дали умеете да спазвате поставените срокове. Внимавайте какво обещавате и бъдете обективни и директни още отначало затова колко време ще евентуално ще отнеме всяка една от фазите по покупка/продажба.
Клиентът вярва, че той е безгрешен. Не е, но не е хубаво да му навирате грешките в очите. От друга страна, ако вие допуснете такава, поемете отговорност и веднага дайте решение на ситуацията. Така няма да загубите клиента и дори може да спечелите доверието му, виждайки, че реагирате адекватно и сте надежден и отговорен брокер.
Едно от най-важните качества на добрия консултант е умението да слуша. Клиентът винаги ще има какво да каже. Понякога дори неща, които не са свързани с работата. Изслушайте го, покажете съпричастност, сближете се, за да ви се довери.
Много приказки и накрая нищо. Сигурно сте ставали "жертва" на подобни ситуации? За да го избегнете в работен план, оформете всички обещания, задължения и стъпки на хартия. Нека не остават неясноти.
Невинаги възможно, но силно препоръчително. Условията на фирмата, за която работите са ясни, но ако можете да добавите и нещо персонално от себе си към услугата, това ще бъде оценено.
Не пропускайте възможност да покажете на клиента си, че вие вършите нещата, така че да са изгодни единствено и само за него.
Личните разговори са важни, защото предразполагат човека отсреща да се отпусне. Той се чувства като приятел, а не клиент. Не забравяйте, че професионалните връзки се прекъсват по-лесно, от личните. Създайте лични връзки, спечелете клиент до живот!
Не забравяйте, че вашата работа е да удовлетворите желанията на клиента, а не вашите. В случай, че търсите имот за него, нека отговаря на изискванията на клиента. За какво вие мечтаете е нещо съвсем различно.
Изглежда ли ви трудно? Прави сте, не е! Следвайте съветите и слушайте менторите си и ще станете наистина успешен консултант недвижими имоти. А документ за професионална квалификация и най-доброто обучение и практики можете да получите в Адрес - компанията, в която работят най-добрите и щастливи брокери.
Повече за възможностите да работите като брокер на недвижими имоти можете да научите от фейсбук страницата на Адрес – Твоят нов работен Адрес или като пишете на hrteam @ address.bg.
Може директно да кандидатствате за позиция консултант недвижими имоти в Адрес ТУК