Брокерството е предизвикателна професия. Общуваш с много и различни хора и понякога се налага да им съобщаваш не особено приятни новини. В това няма нищо страшно, стига човек да има професионален подход и разбира се, решение. Ето и няколко полезни съвета, които ще ви помогнат да се справите с по-трудните ситуации, в които няма с какво да зарадвате клиента си, а напротив:
Вие сте професионалист и не можете да изпадате в паника. Клиентът очаква от вас да купите/продадете/наемете желания от него имот и каквито и спънки да изникнат в процеса, трябва да се справите с тях с необходимата компетенция. Трябва да звучите уверено и да успокоите клиента, че всичко ще има щастлив край въпреки моментното препятствие.
Когато споделяте неприятна новина, трябва да дадете детайли на клиента как се е стигнало дотук. Не бавете информацията , а уведомете своя клиент на време и бъдете готови да му предоставите необходимите отговори.
„Лоши новини“, „проблеми“, „задънена улица“ са думи, които не е хубаво да използвате, тъй като настройват негативно вашия клиент от самото начало и му създават стрес и напрежение. Лошите новини може да се кажат по по-дипломатичен начин със заместители като „леко препятствие“, „моментно забавяне“, „допълнителна намеса“ и т.н.
Клиентът разчита на вас да движите сделката му и да го информирате за всичко напълно откровено. Недейте да го мотаете – губите и неговото, и своето време – а обяснете максимално сбито и обективно ситуацията.
Неприятната новина става много по-поносима, ако бъде споделена със съответното решение. Клиентът иска сигурност и спокойствието, че нещата ще му се случат. Затова, след като споменете предизвикателството, бъдете готови с решение на казуса и се фокусирайте върху позитивните неща.
Тези и много други полезни съвети от практици-професионалисти можете да научите в АДРЕС – компанията за недвижими имоти, която знае как да остави клиентите си доволни. Станете част от нашия екип като за начало изпратите CV-то си на hrteam @ address.bg или кандидатствате директно ТУК