Защо е важно да сме информирани за процедурите и изискванията при прехвърлянето на имот чрез покупко-продажба?
Когато става въпрос за покупка на жилище, процесът може да се окаже както лесен и безпроблемен, така и объркващ и изпълнен с множество спънки. Основен фактор за това как ще протече покупко-продажбата на едно жилище се крие в доброто познаване на цялостните процеси по една сделка, както и състоянието на имотния пазара в конкретния момент.
Какви документи са нужни при покупката на жилище?
Най-често изискваните документи, свързани с покупко-продажбата, са: документ за собственост на продавача, данъчна оценка на имота, схема или кадастрална скица на имота, удостоверение за вещни тежести, удостоверение за семейно положение на продавача, удостоверение за наличие или липса на задължения за продавача, документ за самоличност.
Имаше ли промяна в тенденциите през 2024 спрямо предходните години?
През 2024 г. купувачите, които се бяха насочили към покупка или инвестиция в имот продължиха да завишават критериите си и са били изключително внимателни в подбора на имотите, в които ще направят огледи. Те вече са били наясно със своите изисквания и предпочитания и са избрали имот, който да отговаря най-точно на техния стил и начин на живот. Внимателно са проверявали инвеститора, строителя и агенцията за недвижими имоти, която предлага имота. Обмисляли са дали даденостите на района са това, което търсят.
В София основен катализатор на пазара се е оформило новото строителство, поради което и се наблюдаваше по-сериозни ръстове в квартали като Люлин, Овча купел, Манастирски ливади, Кръстова вада, Малинова долина, Банишора – райони с по-наситено предлагане на ново строителство в столицата, в близост до природата, но също така, решаваща за крайния избор на търсещите имоти ново строителство, се запази възможността за лесен достъп до централната градска част, затова и интересите на клиентите бяха ориентирани към линията на метрото.
Особено в текущата икономическа обстановка, клиентите, които търсят инвестиционно жилище, се насочваха към големите областни градове на Черноморието. Варна и Бургас бяха основен избор за този тип купувачи, тъй като районите се радват на сериозен туристически интерес, следователно и високо търсене на апартаменти за краткосрочно наемане през летния сезон.
Може ли да се продаде имот в регулация?
Продажбата на парцел или земеделска земя често се оказва много по-сложна от продажбата на жилище. Ако сте предприели тази стъпка е добре да потърсите помощта на реномирани агенции за имоти, които се занимават конкретно с тази материя. Брокерите и юристите в тези екипи могат да ви дадат цялостна и задълбочена информация за състоянието на пазара, движението на цените, потенциала на вашия имот, както и да се заемат с уреждането на сложни юридически процедури, които да позволят продажбата.
Какво трябва да знаем при работа с брокер на недвижими имоти?
За непрофесионалистите продажбата на недвижим имот е сложен процес, независимо дали става въпрос за продажба на офис или друг тип недвижима собственост. За да бъде реализирана една сделка по възможно най-добрия начин е нужен професионален подход. Брокерите на недвижими имоти са хората, които най-добре могат да се справят с продажбата на офис пространство. Брокерите в АДРЕС Недвижими имоти ще ви съдействат по време на целия процес по покупко-продажбата.
Ако искате да продадете офиса си с АДРЕС, можете да позвъните на телефон 0800 155 33 или да посетите някои от офисите на компанията. Можете и директно да изпратите информация за имота си като пуснете обява на сайта. Консултантите ни ще се свържат с вас възможно най-скоро.