Огледът на имота е изключително важен за решението на потенциалните купувачи да изберат даден имот или не, независимо дали става въпрос за покупка или наем. Затова е много важно всеки собственик да се погрижи за добрия вид на имуществото си, преди да го обяви за продажба/наем. Колкото и маловажен да ви се струва видът на жилището от гледна точка на подредба, чистота, светлина, това съвсем не е незначително за потенциалните клиенти. Първото впечатление в много от случаите е ключово за последващо решение. Затова е много важно да се погрижите за добрия търговски вид на имота си. В следващите редове ще откриете идеи какво да направите, така че клиентите да останат с добри усещания от огледа.
Десет са основните неща, които може да направите, така че имотът ви да впечатли заинтересованите лица и те сериозно да започнат да обмислят дали да направят сделка точно с вас. Нещата, които трябва да направите на пръв поглед изглеждат незначителни, но те полагат основата за една успешна продажба или отдаване под наем.
Много често собствениците не се замислят, че с някои дребни подобрения или обикновено разчистване на имота, могат да постигнат по-бърза сделка и то за желаната цена. Дори имотът да е много добър и да се продава за изгодна цена, ако е разхвърлян, тъмен или пък мръсен, потенциалните собственици няма да могат да оценят добрите му страни и ще се отдалечат от идея за покупка, търсейки по-добро предложение.
Добрият търговски вид на всеки апартамент, който се обявява за продажба или наем задължително води до по-бърза продажба. Клиентите много по-лесно решават да преминат към сделка, когато видят едно приятно жилище, което не е претъпкано със стари мебели, няма мръсни стени, напукани плочки и стени. Повечето клиенти правят ремонт след покупка на жилище, въпреки това усещането, което остава у тях след оглед на един подреден имот е решаващо.
Ако продавате или отдавате жилище, което е старо строителство, много по-лесно ще постигнете добра цена при продажбата, ако сте го подредили и подготвили преди да пуснете потенциални клиенти да го оглеждат. В случай, че имотът ви не е подреден и приведен в добър вид, дори и някои да се съгласи да го купи, то той задължително ще се опита да намали от цената.
По-лесно ще продадете имота си за по-висока стойност, когато сте се погрижили за добрия му вид.
Да подготвите имота си за оглед не означава само да оставите ключ в агенцията за недвижими имоти или да се освободите в конкретен ден и час, когато някои иска да види собствеността ви. Има няколко неща, за които е добре да се погрижите предварително, като с това си гарантирате по-бърза продажба на по-изгодна цена.
Първото нещо, което потенциалните наематели или купувачи ще видят е непочистеното жилище. Дори на вас да ви се струва, че прахта по мебелите, замърсената мивка в банята и други подобни нямат никакво значение, защото така или иначе, когато човек се нанесе, той ще изчисти, не е така. Никой няма да се заинтересува от имущество, което не е почистено, защото няма да може да види добрите страни.
Малките несъвършенства като пукнати плочки или ръждясали кранове също правят лошо впечатление и омаловажават приятните неща в едно жилище. Затова щом решите да продавате имота си, огледайте го добре и преценете къде има нужда да се направят промени. Дори да се наложи да инвестирате определена сума, а след това да я включите към цената за наем или покупка.
Козметичният ремонт също е много важен за добрия вид на имота. В случай, че продавате парцел, може да помислите за остатъци от срутени сгради, събирани вещи и др. Ако продавате или отдавате под наем жилище, то може да направите козметичен ремонт като боядисате стените, вратите, ремонтирате пукнатините, счупените плочки, ръждясалите кранове и други подобни неща, които ще видите при един внимателен оглед на жилището.
Осветлението също е много важно за впечатлението, което оставя имота. Най-лесно е огледите да се организират в светлата част на деня и по възможност, когато стаите са огрени от слънце. Това внася уют и помага добрите страни на имота да изпъкнат.
Ако нямате възможност да организирате оглед на дневна светлина, е добре да се погрижите лампите да са така позиционирани, че да осветят добре жилището.
В случай, че жилището е обзаведено със стари мебели, помислете дали не трябва да ги махнете. Старият тип обзавеждане е голямо и намалява от свободното пространство на помещението. Освен това има риск, дори и за вас обзавеждането да е ценно и красиво, клиентите да са на различно мнение.
В случай, че държите да оставите мебелите, то ги подредете по подходящ начин, така че да се открие пространството и позитивите на стаите.
Когато махнете или преподредите мебелите, е добре да се уверите, че апартаментът е чист и добре боядисан. Това ще придаде допълнителна свежест. Не е нужно да използвате скъпи материали, но е добре да подберете топли цветове, които не са прекалено искрящи и агресивни. Може да акцентирате върху определени места, например, ако жилището има еркер, той може да бъде боядисан в различен цвят.
По време на оглед има определени въпроси от страна на клиентите. Понякога те са общи, независимо от вида на имота, но има случаи, когато са свързани с сметки, общи части, съседи и т.н. Заради това е добре предварително да помислите какви отговори ще дадете на заинтересованите лица. Не е препоръчително да говорите прекалено много, нито пък да отговаряте с по една-две думи. Баланса в комуникацията е много важен.
Първият досег на клиента, който води до реален интерес, е обявата на имота и заради това тя трябва да бъде направена професионално с качествени снимки. Важно е снимките да бъдат направени, когато имота е приведен във вида, в който се се предлага. В противен случай клиентите може да останат разочаровани. Те вече са видяли обява, разгледали са снимките и очакват и при огледа да видят същото.
Много голям плюс е, ако освен снимки, в обявата се сложи и видео. То ще заведе клиента на виртуална разходка из имота и ако го хареса – ще го отиде на оглед. Това помага също така да се избегнат разочарованията, защото всеки клиент ще бъде подготвен предварително за това, което ще завари на място.
Документите са важни за потенциалните клиенти. Когато оглеждат имот за покупка, може да поискат да видят квадратурата по документи, както и други подробности, свързани с имота. А в случай, че търсят имот под наем има вероятност клиентите да искат да видят договор за наем и приемно-предавателен протокол. Ако ги накарате да чакат за тези документи, ще оставите усещане, че сте неподготвени.
Съседите може също да изиграят роля за решението на клиентите като оставят определени впечатления у потенциалните клиенти. Може да ги предупредите предварително, че ще продавате или отдавате имота си под наем. Така ще се предпазите от въпроси от страна на съседите, отправени към клиентите.