0888 11 22 00

Продажба на апартамент в София. Как да намерим правилния купувач?

Продажба на апартамент в София

Продажбата на апартамент в София изисква време и усилия. Вижте нашите съвети за това как да намерите правилния купувач в следващите редове.

 

Какво трябва да знаем за пазара на имоти в София?

Според последните статистически данни на Агенцията по вписванията за второто тримесечие на годината, имотните сделки се увеличават с умерени темпове. Сделките с имоти в столицата отчитат ръст с едва 27 на годишна база. Така броят на сделките не само за жилища, а и за магазини, складове, офисни пространства, терени през второто тримесечие на 2022 г. наброяват 9763. За сравнение, през второто тримесечие на 2021 г., броят им е бил 9736.

По отношение на изповяданите сделки в столицата, те наброяват около 17 хил. сделки. В сравнение със същия период на миналата година, се отчита ръст от 3,7%. Ръстът на изповяданите сделки спрямо първото тримесечие на 2022 г. е около 8,7%.

Голяма част от купувачите на недвижими имоти в София избират ипотечното кредитиране като подходяща възможност за външно финансиране на покупката им. В резултат от все още изгодните лихви по кредитите, ипотечното кредитиране в столицата отбелязва ръст за второто тримесечие с 2,7%, сравнено със същия период на 2021 г. 

 

Как да намерим правилния купувач на апартамент в София?

Създайте кампании с целеви групи в социалните медии

За да си осигурите бърза, лесна и безпроблемна продажба на недвижима собственост, трябва на първо време да достигнете до правилните целеви групи. Това е ключов етап от процеса по покупко-продажба, чрез който официално огласявате, че имота ви се продава. От съществено значение е не само броят на хората, които ще видят вашата обява, но и техния профил. Както знаете, всяко жилище се намира в определен ценови клас. Така от по-ниския ценови клас жилища ще бъдат заинтересовани само купувачите, които търсят имот за покупка в този ценови диапазон. И обратното – жилищата от високия сегмент с търсени предимно от хора, свикнали с по-висок стандарт на живот.  

 

Наемете агент по недвижими имоти

Много хора смятат погрешно, че уменията за ежедневно ползване на модерните технологии е достатъчно, за да се справят сами с откриването на купувач за тяхната собственост. Наемането на професионалист в сферата, с доказан опит обаче има редица предимства.

На първо място, те разполагат със собствена база данни от клиенти. По този начин могат да предложат вашата оферта на хората, ориентирани към жилище, със спецификите на вашето. Имайте предвид, че това може значително да намали времето за продажба. Тяхно задължение е да се заемат с организирането на огледи, като се съобразят с вашия график. Ценно качество на брокерите на недвижими имоти е умението за боравене с документацията. Имайте предвид, че покупко-продажбата на недвижим имот изисква подготовката на сериозен набор от документи. Липсата на всеки един от тях може да забави финализирането на сделката.  Вашият консултант не само ще ви представи пълния списък от документи, но и ще ви запознае със сроковете, в които можете да се сдобиете с тях. Той би могъл да ви даде ценни съвети и насоки и за институциите, издаващи необходимите удостоверения.

Задълженията на брокера на недвижими имоти предполагат разбиране на голяма част от законовите изисквания, необходими за осъществяването на покупко-продажба. С тези знания не само спестяват много излишно време и усилия на своите клиенти, но спомагат за по-лесното финализиране на покупко-продажбата и елиминират допускането на неточности и пропуски.
Консултантите на АДРЕС с радост ще ви съдействат с продажбата на вашата собственост. Тук можете да прочетете повече за това как консултантите на АДРЕС помагат на своите клиенти да сключат бърза и изгодна сделка. 

 

Възползвайте се от имейл маркетинга

На първо време нека си изясним какво означава термина „имейл маркетинг“. Това е форма на директния маркетинг, която ползва електронната поща за разпращането на рекламните послания до конкретни целеви групи от хора. Електронната поща дава възможност освен под формата на текст, допълнително да се прикрепят и визуални елементи и мултимедия, спомагащи за по-бързото и ефективно възприемане на посланията. Компаниите използват този подход, за да установят по-близки контакти със своите клиенти и за да затвърдят доверието им към тях.

Сред най-големите предимства на този тип маркетинг се нареждат ниските разходи за реализация, интерактивността, моменталният ефект, който се постига с изпращането на едно съобщение до множество реципиенти, както и предоставянето на най-важната информация в сбит формат.
Услугата може да ви бъде много полезна при продажбата на недвижим имот, тъй като дава възможност за изпращане на синтезирано съдържание до определена група от хора, търсещи жилище за покупка. 

 

Направете красиви снимки на имота

Не забравяйте, че за да направите добро впечатление на потенциалните купувачи, трябва да представите имота си в най-добрата му светлина. А какъв по-добър начин за това от подготовката на красиви снимки на имота?! Имайте предвид, че именно снимковия материал е първият досег на купувачите с предимствата на вашия имот. По него потребителите се ориентират за това кое жилище биха искали да видят на живо и кое не.

В случай че не можете да се справите сами с подготовката на качествени снимки, чрез които имотът ви ще се отличи, може да наемете професионален фотограф. Ключово в случая би било избирането на ясен и слънчев ден. По този начин в апартамента ще влезе максимално количество дневна светлина, която е от съществено значение за крайния резултат. Преди това, разбира се, не забравяйте да приведете на имота си чист и подреден вид.

Все по-популярен метод в обявите за продажба на недвижими имоти стават и видеоклиповете. Чрез тях допускате по-голяма част от купувачите до виртуален оглед, посредством който биха могли да придобият по-добра представа за качествата на апартамента. Не бива да подценяваме и възможността на виртуалните огледи да достигнат до чужденци, които могат да бъдат заинтересовани от инвестиция в недвижима собственост у нас. Те вероятно няма как да посетят жилището ви на място, но виртуалният оглед ще им даде тази възможност.  

 

Създайте уют в апартамента

Когато подготвяте едно жилище за продажба трябва да направите всичко възможно да създадете уютна атмосфера в него. Изберете светли и топли цветове за стените, подредете обзавеждането така, че да предразполага към приятни разговори. Махнете всички лични вещи от погледа на посетителите, за да могат те да си представят мястото като своя нов дом. Оставете само основното обзавеждане, което ще помогне на гостите да се ориентират за функционалността на помещенията като диван, холна маса, секция, спалня, гардероби, електроуреди, кухненска маса и столове и т.н. Разбира се, чистотата в един дом е ключова за създаването на уютна атмосфера. Обърнете внимание и на декорацията в апартамента като сложите  декоративни възглавници върху канапето, помислете за поставянето и на красива библиотека, както и на стайни растения. Внимавайте обаче да не прекалите с декорацията, за да не постигнете обратния ефект. 
 

Продай имота си за 48 часа