0888 11 22 00

Как да продадем едностаен апартамент? 3 съвета от брокери

да продадем едностаен апартамент
03 януари 2024

Продажбата на недвижим имот често се оказва по-трудна задача, отколкото повечето собственици на имоти си представят. Този тип сделка има своите тънкости, а достигането до финализиране на такава изисква стратегически подход за цена, период, в който се продава, начин на продажба – с брокер или без, както и добър маркетинг. Повече за продажбата на имот, научете от нашите експерти в тази статия. 

 

Продажбата на едностайни апартаменти 

 

Търсене на едностайни апартаменти 

В резултат от пандемията от COVID-19 и смяната на офиса с работа от вкъщи, все още се усеща желанието и нуждите на повече хора от наличието на светлина и простор в жилищата си. Това доведе до по-голям интерес към по-просторните апартаменти, съответно и по-слабо търсене на едностайни жилища. Интересът към тях е предимно с инвестиционна цел, а именно отдаването им под наем, например на студенти и ученици, които биха се чувствали комфортно в по-малко жилище.

 

Предлагане на едностайни апартаменти 

При предлагането на апартаменти също преобладават по-големите жилища – двустайни или тристайни, но и се наблюдава тенденция за предлагане на малки жилища от 35 до 55 квадрата, завършени и обзаведени, с цел отдаване под наем на цени от 1850 до 2220 евро/кв.м. Покупката на такива към момента се извършва основно с инвестиционна цел – за запазване на спестяванията на клиентите и предпазване от потенциално обезценяване, във времена на известна икономическа нестабилност и инфлационен натиск.

 

Три съвета за продажба на едностаен апартамент

Ако сте собственик на едностаен апартамент, можете да продадете имота си за най-изгодната цена, в случай че следвате някои правила, които ще доведат до повишен интерес и привличане на повече потенциални купувачи.

 

Подгответе пространството

При продажбата на апартамент, освен цената, най-голямо впечатление прави видът му. Съветваме ви да подготвите жилището в приветлив, свеж и чист вид, за да привлече интереса на потенциалния купувач. Подредете старателно, отървете се от всички ненужни вещи и куп дреболии, които заемат мястото в дома ви, защото те са сантиментални само за вас. Новият човек, пристъпвайки на прага, трябва да усети атмосферата, в която сам може да си представи, че живее и да се почувства достатъчно комфортно и удобно. Ако е наложително – направете основно почистване, или лек освежителен ремонт, отстранете захабените мебели и поправете проблемите, преди да пуснете апартамента си на пазара.

 

Изберете правилна рекламна стратегия

Първият досег на клиента, който води до реален интерес, е обявата на имота. Поради тази причина тя трябва да бъде подготвена професионално – с качествени снимки. Заложете на качество и количество и наемете фотограф, който с професионална техника и осветление да направи впечатляващи снимки на вашия апартамент. Спрямо изложението на имота, изберете подходящ часови диапазон от деня, през който жилището да е максимално светло и огряно от слънцето.


Много голям плюс е, ако освен снимки, в обявата се сложи и видео. То ще заведе клиента на виртуална разходка из имота и ако го хареса – ще отиде на оглед. Това помага също така да се избегнат разочарованията, защото всеки клиент ще бъде подготвен предварително за това, което ще намери на място.


С помощта на нови способи и приложения, можете да направите и 360-градусова виртуална разходка из апартамента, като по този начин клиентът може да премества с курсора и обиколи целия апартамент с няколко клика. Видеото също е силно препоръчително, като на него може да вкарате човешка фигура, за да се получи още по-ефектно и да докосне зрителят. Човешкият елемент създава връзка и е добър подход при презентиране. 


След като сте подготвили обявата си за продажба е добре да помислите как да достигне до повече потенциални купувачи. Използвайте профилите си в социалните медии, споделете обявата си в специализирани платформи, инвестирайте символична сума за реклама – малък тласък може значително да умножи обхвата на достигане на обявата ви, за да се гарантира, че съдържанието се вижда и достига до повече потребители. Комбинацията от платена реклама, активна и актуална информация ще ви помогнат да подобрите ангажираността към обявата и ще генерира по- голяма аудитория.

 

Техники за успешно водене на преговори

Продажбата на апартамент може да се случи със и без посредник в лицето на агент на недвижими имоти. Но консултацията със специалист в сферата на имотите ще ви гарантира спокойствие, че ще преминете през всички стъпки по продажбата на апартамента ви без проблеми. Избирайки да се доверите на услугите на професионален консултант, ще си спестите сериозна част както от задълженията и отговорностите, така и от притесненията, пред които всеки продавач се изправя.


Основната роля на консултанта е да договори сделка за продажба, която да удовлетворява очакванията на клиента. За да се случи това брокерът трябва да владее умението за водене на преговори. Това качество отличава добрите специалисти в сферата. Брокерът трябва да знае как да убеждава и да води ефективна комуникация, прилагайки различни техники, които да доведат до успешно сключване на сделка с най-добрите условия.


Добре е да знаете, че брокерите на недвижими имоти познават в детайли имотния пазар, което ще ви гарантира един процес по продажба лишен от неизгодни предложения и сериозни рискове. Добрите брокерите на недвижими имоти са хората, които знаят как да се възползват от всяка ситуация, за да бъде най-изгодна за вас, затова техните съвети са безценни.


Добрият брокер трябва не просто да бъде посредник в сделката, а да бъде съмишленик в общата цел. Той трябва отлично да комуникира с хората и да бъде напълно искрен с клиентите, внимателно да изслушва и да разбира в дълбочина техните изисквания, за да създава устойчиви във времето взаимоотношения. Личното му отношение към мисията на клиента създава позитивна репутация и доверие, които са основополагащи в бизнеса с недвижими имоти.
 

Продай имота си за 48 часа