Работата с брокер при продажба на офис е ключова, защото осигурява професионални съвети, пести време и гарантира по-добри резултати в преговорите и сделката.
Продажбата на недвижим имот, в това число и офис пространство, често е по-трудна, отколкото повечето собственици си представят. Достигането до сделка изисква стратегически подход за цената, периода, в който се продава, начина на продажбата – с брокер или без, както и добър маркетинг. Понякога и при перфектно изпълнение на всичко това, достигането до сделка с клиент отнема време.
Работата с брокер има много плюсове. Професионално подготвеният брокер на недвижими имоти познава пазара и неговите специфики в дълбочина. Експертните му компетенции и опитът му ще ви бъдат от полза в правилното определяне на пазарната цена на вашия офис. Консултантите са запознати в детайли с различните райони на града, техните предимства и недостатъци, като по този начин ще ви ориентират върху какво да фокусирате вниманието си, за да представите вашия офис по възможно най-атрактивен за купувачите начин. Освен това, те знаят кой е правилният начин за предлагане на офиса – пускане на обява или работа със заинтересовани от покупка лица, без предложението да се представя в интернет. Понякога брокерите имат и идея за т.нар. “моментален клиент”. Това е човек, който търси. Те знаят това и вместо да разпространяват информация за имота, го предлагат директно на въпросния потенциален купувач.
Определянето на правилната цена е половината от успеха по сделката.Това също е част от работата на имотните консултанти. Те ще ви дадат напълно безплатни съвети при определянето на реалната пазарна цена на офиса ви. Много често собствениците сами определят цената, водени от желанието си да получат по-голяма сума. Част от собствениците правят ремонт и завишават цената на имота, калкулирайки разходите си. По-правилен ход обаче е, да се използват услугите на опитните консултанти, защото те най-добре познават пазара и могат да определят стойността на база на плюсовете и минусите на самия имот, района, в който се намира и състоянието на пазара в дадения момент.
А павилното проучване на пазара е от ключово значение. Завишената стойност на имота ще го задържи на пазара за дълго време, особено в период на икономическа нестабилност. Това има и друг косвен ефект. Ако имотът престои над 3 месеца в порталите с обяви, купувачите могат да решат, че с него съществува някакъв проблем. А след това продажбата му става по-трудна, тъй като намаляват запитванията. Така, по-високата цена може да има обратен ефект и накрая да се наложи да се разделите с офиса си на подпазарна стойност.
Популяризирането на офис пространство за продажба също е работа на консултанта. Той ще прецени какъв е най-правилният начин за предлагане и ще го обсъди с вас. В общия случай брокерът работи за максимална публичност на имота, разпространявайки го до всички клиенти, които търсят офис пространство, както и до всички консултанти, портали за имоти, фирмени брошури и в интернет страницата на компанията. Ако сте съгласни, може да постави и транспарант с реклама на офиса ви. Или, както казахме по-горе, брокерът може да прецени да не разпространява имота публично, защото има идея за клиент, който търси и би го купил.
Привлекателното и детайлно описание на имота ще привлече вниманието на купувачите и ще им помогне да се ориентират за предимства на предлагания от вас офис. За целта е препоръчително информацията за него да бъде възможно най-подробна, за да може да дадете максимално реална представа за спецификите му. Не забравяйте да включите всички екстри и удобства, с които разполага офисът. Именно специфичните характеристики ще привлекат вниманието на потенциалните купувачи, тъй като те имат ролята да отличат офиса ви сред всички останали. Такива могат да бъдат близостта до магазини, аптеки и заведения за хранене, удобен обществен транспорт, добре уредена инфраструктур.
Не бива да забравяте да включите и качествен снимков материал, от който купувачът ще може да се ориентира още по-добре за спецификите на офиса който продавате. Допълнително предимство би било, ако освен снимков материал, добавите и видеоматериал, посредством който ще можете да заведете клиента на виртуален оглед.
Имотите, предлагани в Адрес, се заснемат от професионален фотограф и се публикуват на сайта, където могат да бъдат видени от над 20 000 души. Компанията разполага със собствен маркетинг отдел, който ще се погрижи имотът ви да бъде представен по най-атрактивния възможен начин на възможно най-много ключови места и във всички големи портали.
Консултантите на Адрес имат задълбочени познания в сферата на маркетинга и могат да ви изготвят цялостна маркетингова стратегия за позициониране на офиса ви и достигането до правилната аудитория.
Информацията около процеса по продажба е важна за всеки клиент. И заради това вие ще получавате информация за отзивите от огледите, както и за конкурентните оферти в района. Това ще ви помогне да си изградите представа за ситуацията на пазара и да анализирате позициите си като продавач. Ще получите и съвети, ако е необходимо да актуализирате цената според пазарната ситуация, както и препоръка коя оферта от купувач да приемете и кога.
АДРЕС Недвижими имоти е една от малкото компании на пазара, които имат собствен правен отдел, специализиран в сферата на имотите. Юристите имат богат опит с документацията по сделките и разрешаването на различните казуси. Те ще проверят детайлно всички документи за имота, както и потенциалните купувачи, ще изготвят договор за покупко-продажба на офиса ви и ще организират срещи между двете страни за подписване на всички необходими документи.
Един от начините, по който можете да разпознаете добре обучения брокер, е като се поинтересувате от компанията, в която работи. Направите проучване кои са компаниите лидери в бранша, за да вземете информиран избор. Доверете се на вече наложила се агенция с широко портфолио, която се ползва с добро реноме в имотните среди. Поинтересувайте се и направете бърза справка, за да откриете от колко време компанията оперира на пазара на имоти. Естествено една дългогодишна агенция ще разполага с по-сериозен опит и солидни наблюдения върху тенденциите и развитието на търсенето и предлагането на имоти. Също така е от полза да проучите дали агенцията е строго сегментирана или напротив, предлага широк набор от имоти, които са съобразени с разнообразите потребности и представи на клиентите. Не забравяйте да проверете с колко офиси разполага агенцията. Това ще ви помогне да прецените дали става дума за все още недостатъчно добре изградена компания, или за вече утвърдена агенция с успешна дейност и разпознаваемо име. Развитата мрежа от офиси може да послужи като свидетелство за това доколко надеждна и търсена е конкретната агенция. Освен това, бихте могли да проверите дали компанията разполага с международни сертификати, които да ви послужат като зелена светлина и допълнителна гаранция за качеството на предлаганите услуги.
АДРЕС Недвижими имоти оперира на пазара от 1993 г., като днес в агенцията работят над 500 консултанти в повече от 20 града в страната. Може да се обърнете към тях за съдействие, за да подсигурите осъществяването на желаната цел – бърза и изгодна сделка.